Više od decenije verni digitalu

Dobro nam došli u Homepage muzej digitalnih trendova. Pripremili smo jedinstvenu izložbu koja prenosi duh čitave jedne epohe čiji smo deo od samog početka. Pre nego što skrolujete u obilazak, reč-dve o autoru…

Agencija Homepage Creative Digital osnovana je 2012. kada je online svet izgledao drugačije. Godine lete, ali u digitalu svaka donosi nove trendove, društvene mreže i prilike. Sve smo to ispratili i deo smo online nastupa brendova još od vremena kada je Facebook bio neprikosnoveni kralj, a Instagram nije imao čak ni story. Od tada do danas, bili smo i ostali verni digitalu.

Izložba koja je pred vama, predstavlja kolekciju digitalnih trendova i artefakata koji su obeležili jednu od najzanimljivijih epoha interneta. Uživajte u obilasku!

 

 

 

Verovanja i običaji

Jedan od simbola svake epohe su verovanja i običaji, koji su deo kolektivnog identiteta. Običaji na digitalu razlikovali su se od mreže do mreže, ali najcenjeniji bili su na Facebook-u.

Mnogi nemaju konkretno objašnjenje, a za neke se veruje da su se održali, jer reč krindž (prim. prev. transfer blama) još uvek nije zaživela u narodu.

Ipak, ova verovanja i običaji imali su veliki uticaj na tadašnje korisnike. 

Lančane poruke 

Začetak digitalnog sujeverja. Bazira se na klasičnim principima autosugestije, pa sve što vam kasnije krene po zlu, pripišete činjenici da niste nastavili lanac. Legenda kaže da neki ljudi još studiraju jer nisu prosledili lančanu poruku za taj jedan ispit. Podelite ovo svojim prijateljima, ili vas očekuje neprijatno iznenađenje. 

Alati i oruđa ranog digitalnog doba

Kao i u svim drugim segmentima, život na društvenim mrežama poprimio je prve oblike ekonomije, odnosno prilike za prodaju - što im je, kako će se brzo pokazati, i bila osnovna namena.

Slogan - Besplatno je i uvek će biti, nije se, naravno, odnosio na brendove, koji su krenuli u digitalne doline gde su se naselile prvo mlađe, a potom i sve ostale ciljne grupe.  Ovo je podrazumevalo i obradu novog marketinškog oruđa.

Mnoga oruđa i alati su do sada prevaziđeni, u ovom segmentu prikazani su najznačajniji.

 Ask.fm

Možda je previše surovo okarakterisati ovu platformu kao leglo cyber bullying-a, ali je teško naći drugu definiciju. Koncept se zasnivao na postavljanju anonimnih pitanja, najčešće vezanih za treću osobu. Nešto kao serija Gossip Girl, samo mnogo okrutnije.

Radovi koji su obeležili epohu

Rano digitalno doba pružilo je priliku svakom pojedincu da se iskaže, što nije uvek dobro, ali smo imali priliku da svedočimo monumentalnim delima, takozvanim viralima, koji su menjali tokove komunikacije, ali i percepcije sveta oko nas.

Neka od istaknutih dela postali su deo nestandardizovane, ali poželjne norme srpskog jezika.

Jako sam žalosna

Svaki pošten građanin ima ovaj screenshot u telefonu, kao odogovor na situacije zbog kojih je sve, samo ne jako žalostan. Ovo svojevrsno umetničko delo sabira toliko emocija i raspoloženja, da nije potrebno detaljnije objašnjavati ga.
“Otkazan je sastanak u 14h”
Jako sam žalosna. 

 

Ukoliko vi imate ideju/predlog/eksponat koji bi trebalo da se nađe u našem muzeju, pišite nam.

PREDLOŽI EKSPONAT